Τι επένδυση να κάνω στο κατάστημά μου;

Filio
Ceo & Owner
Digipal

Τι επένδυση να κάνω στο κατάστημά μου;
Στον κόσμο της επιχειρηματικότητας, ο όρος επένδυση είναι-ίσως-η λέξη που τριγυρνάει συχνότερα στο μυαλό των επιχειρηματιών (Οι χρήστες λογαριασμοί, πληρωμές, οφειλές left the chat). Αν εσύ που διαβάζεις αυτό το άρθρο είσαι επιχειρηματίας πιθανώς ξέρεις τους λόγους, αλλά αν απλά είσαι εδώ από ενδιαφέρον ή σκέφτεσαι σοβαρά την πρώτη σου επιχειρηματική κίνηση θα σου πω εν τάχει πως οι επιχειρήσεις πρέπει να αναπτύσσονται διαρκώς και να είναι ανταγωνιστικές αλλιώς… σε τρώει η μαρμάγκα. Εν ολίγοις, κερδίζεις αυτό ακριβώς που πρεσβεύει η ίδια η λέξη επένδυση. Προσφέρεις, λοιπόν, ένα ποσό με σκοπό να σου φέρει κέρδος μεγαλύτερο από αυτό που ξόδεψες: που επένδυσες. Για να μπω όμως και στο ψητό και να κρατήσω και εσένα που ήρθες για τις πιο καυτές πληροφορίες θα σου πω και αυτό. Στις περισσότερες υγιείς επιχειρήσεις τη σήμερον ημέρα στην Ελλάδα, η επένδυση επιβάλλεται. Από ποιον; Από το κράτος. Και εξηγώ επιγραμματικά γιατί το άρθρο αφορά και αυτούς που τα γνωρίζουν αυτά καλύτερα από μένα και θα βαρεθούνε. Αν λοιπόν μία επιχείρηση κλείσει το έτος με 100.000€ κέρδος θα φορολογηθεί-προφανώς-για αυτό το ποσό το οποίο βέβαια μπορεί να ποικίλλει ανάλογα το είδος της επιχείρησης (ατομική, Α.Ε. κλπ) αλλά στην τελική μιλάμε για το ίδιο πράγμα. Αν τώρα μέρος αυτού του ποσού επενδυθεί (κτιριακή επέκταση, αναβάθμιση στόλου, και γενικά ό,τι μπορείς να φανταστείς σε ανάπτυξη της επιχείρησης), η επιχείρηση έχει ουσιαστικά «γλιτώσει» ένα ποσό το οποίο δεν της μένει βέβαια και πάλι σαν καθαρό κέρδος {aka χρήμα στην τσέπη}, έχει επιστρέψει όμως πίσω σε αυτή με τη μορφή επένδυσης, αντί να «χαριστεί» στο κράτος. Με δυο λόγια, κύκλους κάνει…
Πάμε τώρα στα πιο πρακτικά και βασικά. Ποια είναι μία καλή επένδυση; Εδώ τώρα θα στοχεύσουμε σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις καθώς οι μεγάλες έχουν άτομα που πιθανώς τώρα γράφουν παρόμοια άρθρα. Το λοιπόν.
Ηλεκτρονική παρουσία
-Δεν δύναται να υφίσταται επιχείρηση εν έτει 2024, που να μην μπορεί να προσεγγιστεί ηλεκτρονικά. Αν έχεις επιχείρηση και δεν διαθέτεις μία αξιόπιστη ιστοσελίδα ή έστω λογαριασμούς στα σόσιαλ, μπορείς να αφήσεις αυτό το άρθρο και να πας την ίδια αυτή τη στιγμή να ξεκινήσεις από εκεί. Πίστεψέ με, θα πρέπει να είναι η πρώτη σου κίνηση. Επένδυσε το μεγαλύτερο κεφάλαιο που μπορείς να διαθέσεις στο να στήσεις ένα αξιόπιστο, ευανάγνωστο και υγιές ηλεκτρονικό προφίλ. Αν δεν έχεις τίποτα από τα δύο ξεκίνα από τα σόσιαλ. Με ποιο; Με όλα. Είναι δωρεάν και υπάρχουν καθημερινά δυνητικοί πελάτες/ισσες που δεν γνωρίζουν καν την παρουσία σου. Δεν χρειάζεται να προσλάβεις επαγγελματία, τουλάχιστον όχι σε πρώτη φάση.
-Φτιάξε ιστοσελίδα (ή βελτίωσε αυτή που έχεις). Εδώ απαιτείται δουλειά από ειδικό/ή. Μπορείς να βρεις πολλές επιλογές με μία απλή αναζήτηση, εγώ φυσικά θα σου προτείνω την ομάδα της DigiPal για πολλούς λόγους, δεν θα το αναλύσουμε όμως περαιτέρω αυτό εδώ.
Κτιριακή υποδομή
-Αν διαθέτεις φυσικό κατάστημα, αφιέρωσε χρόνο και χρήμα στο να το βελτιώσεις. Οι επιστημονικές έρευνες δείχνουν πως το 60% των αγοραστικών αποφάσεων εξαρτώνται από τον εσωτερικό χώρο του καταστήματος. Ανάλογα το είδος του καταστήματος και του πελατολόγιού σου θα πρέπει να στοχεύσεις διαφορετικά, ωστόσο ο γενικός κανόνας είναι να προσφέρεις μία άνετη περιήγηση στον χώρο, οι χρωματισμοί να είναι ομαλοί και ευχάριστοι το ίδιο και ο φωτισμός.
Ψηφιακά μέσα
-Αυτό είναι σημαντικό. Χρησιμοποίησε και εκμεταλλεύσου ψηφιακά μέσα. Επένδυσε σε διάφορες ψηφιακές επιλογές ανάλογα τον προϋπολογισμό όμως ΚΑΝΤΟ. Ζούμε στην ψηφιακή εποχή, μην μένεις κολλημένος/η στην προηγούμενη. Πρόβαλε τα προϊόντα σου εντός και εκτός του καταστήματος με ψηφιακά μέσα, φωτογραφίες, βίντεο. Διάβασε έρευνες και δες την εκπληκτική ικανότητα που έχουν αυτά τα μέσα να επηρεάζουν τον πελάτη/ισσα και εκεί θα καταλάβεις τι εννοώ. Υπάρχουν διάφορες επιλογές φυσικά ανάλογα το μπάτζετ. Εγώ θα σου πρότεινα μία πανέμορφη ψηφιακή οθόνη η οποία όχι μόνο θα σου κερδίσει πελάτες/ισσες, αλλά θα σου ομορφύνει απευθείας και τον χώρο και θα αναβαθμίσει την γενική σου εικόνα προς τους πελάτες/ισσές σου. Όσο και αν σου φαίνεται απίστευτο κοστίζει λιγότερο από ένα iPhone. Αν είσαι ακόμη πιο μικρή επιχείρηση ή δεν είσαι σε θέση να επενδύσεις έστω αυτό το ποσό, απόκτησε ένα τάμπλετ και άστο πάνω στον πάγκο να παίζει τα προϊόντα σου. Απλά κάντο. Είναι εκπληκτική η δύναμη των media.
Φτιάξε τη βιτρίνα σου
-Μπορεί να έχεις φτιάξει ένα στάνταρ πελατολόγιο αλλά 1) πρέπει να το κρατήσεις, δεν είναι καθόλου δύσκολο να σου φύγει μέσα στον ανταγωνισμό και 2) πρέπει να το βελτιώσεις. Εκεί στοχεύουν όλες οι επιχειρήσεις: σε νέους πελάτες/ισσες. Η βιτρίνα σου είναι η πρώτη σου επαφή με τον πελάτη/ισσα πριν καν δει το πρόσωπό σου. Χωρίς καμία επιπλέον πληροφορία μπορεί μέσα από την βιτρίνα σου να αποφασίσει μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου αν θα σου δώσει την ευκαιρία ή αν θα προχωρήσει στα άλλα 1000 καταστήματα που έχει η περιοχή. Αυτά τα πρώτα δευτερόλεπτα είναι τα σημαντικότερα, εκεί θες να επενδύσεις με κάθε τρόπο ώστε να τραβήξεις την προσοχή. Στη συνέχεια, βέβαια, ξεκινά ένα νέο στοίχημα που αφορά στο να κάνεις τον δυνητικό πελάτη πραγματικό πελάτη. Δεν σημαίνει πως αν μπει στο μαγαζί σου θα βγει κιόλας ως πελάτης. Βήμα βήμα όμως. Και το πρώτο βήμα, είναι να του κεντρίσεις την προσοχή. Φτιάξε μία όμορφη βιτρίνα, φύγε από τα συνηθισμένα, γίνε leader. Βάλε δικές σου ιδέες. Χρησιμοποίησε ξανά τα media. Όπως σου πρότεινα και πριν κάνε το ίδιο και εδώ. Μην ντύνεις μανεκέν, ψεύτικες κούκλες και περιμένεις να συναγωνιστείς τις βιτρίνες με οθόνες. Πόσα προϊόντα θα προβάλλεις; Τρία, τέσσερα; Σαραντατέσσερα θα προβάλλει ο ανταγωνιστής και μάλιστα με βίντεο ή φωτογραφίες και χωρίς τον δικό σου κόπο. Δεν μπορείς να επενδύσεις αυτή τη στιγμή σε κάτι τέτοιο; Βάλε φαντασία! Η βιτρίνα σου είσαι εσύ. Βάλε την προσωπικότητά σου. Βρες τον τρόπο να τραβήξεις την προσοχή τους. Είναι το πρώτο βήμα.
Επένδυσε σε νέες υπηρεσίες
-Ο ανταγωνισμός μεγαλώνει. Όσα προσφέρεις, κάποιος θα προσφέρει κάτι παραπάνω. Εδώ δεν εννοώ εκπτώσεις και τιμές. Επένδυσε σε νέες υπηρεσίες. Φτιάξε και ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Πρόσφερε ευκολίες όπως εξυπηρέτηση μέσω βίντεο κλήσης, διανομή κατ’οίκων. Βάλε δελεαστικούς όρους συνεργασίας, πολιτική επιστροφών και χρήσης προϊόντων. Ανανέωνε συνεχώς την ηλεκτρονική σου παρουσία, ανεξαρτήτως αν έχεις καινούρια προϊόντα. Αφιέρωσε χρόνο στην ηλεκτρονική εξυπηρέτηση πελατών/ισσών. Γενικά εννοώ το εξής: κάντους τη ζωή ευκολότερη μαζί σου από ό,τι με τον ανταγωνιστή σου.
Σίγουρα όσο διάβαζες το άρθρο φανταζόσουν πως μπορεί να μοιάζει το νέο σου κατάστημα αν κάνεις το ένα ή το άλλο από τα παραπάνω. Αν ήσουν έτοιμος/η να επενδύσεις στην επιχείρησή σου, ελπίζω να σου έδωσα την τελική ώθηση που χρειαζόσουν για να προχωρήσεις. Εγώ η ίδια ζω μέσα από την επιχειρηματικότητα και λατρεύω να επενδύω. Από πάντα, πόσω δε μάλλον όταν είδα ότι μου επιστρέφονται πίσω πολλαπλάσια. Απερίγραπτη χαρά, πιθανώς το έχεις νιώσει και αν όχι, στο εύχομαι!
Φιλιώ Αρχαγγελίδου
Ceo & Owner